Kungörelse EU-val 2024

Val till Europaparlamentet kommer hållas den 9 juni.

Röstning i vallokal på valdagen

Vallokalerna har öppet kl. 8–21. Förtidsröstning på valdagen sker på Kulturkvarteret, Fabriksgatan 4 i Örebro.

Förtidsröstning

Förtidsröstning genomförs på 22 platser med varierande öppettider under perioden 22 maj till och med valdagen. Se val.se för mer information.

Ambulerande röstmottagning

För dig som inte har möjlighet att ta dig till en vallokal, förtidsrösta eller rösta med bud på grund av hög ålder, sjukdom eller funktionshinder finns möjligheten att efterfråga ambulerande röstmottagning. Detta gör du hos Örebro kommuns Servicecenter via telefon 019-21 10 00.

Preliminär rösträkning

Röster som avläggs som förtidsröster på valdagen, samt utlandsröster, räknas onsdagen den 12 juni med start kl. 9 på Åbylunden, Åbylundsgatan 8A i Örebro. Rösträkningen är offentlig.

orebro.se/eu-val

Örebro kommuns servicecenter 019-21 10 00