Akita Omsorg
Akita Omsorg arbetar för att varje individ ska få den bästa möjliga vården. Med en personcentrerad strategi och noggrant anpassade insatser säkerställs att vården utformas efter dina unika behov. Värdighet och självständighet bevaras genom omsorg med högsta kvalitet. Din trygghet och komfort är alltid vår främsta prioritet.

Utföraren är för tillfäller inte valbar för omvårdnads- och servicetjänster
Just nu kan du inte välja Akita Omsorg som utförare för omvårdnads- och servicetjänster.
Område: Hela Örebro kommun
Organisationsform: Aktiebolag
Kvalitet och kundnöjdhet
Här kan du ta del av den senaste brukarundersökningen och kvalitetsuppföljningen för utföraren. Brukarundersökningen görs av Socialstyrelsen varje år, men resultatet redovisas endast om verksamheten hade minst sju svarande. Uppföljningen av kvalitetskrav görs vart tredje år.
Verksamhetsmål
Att säkerställa högkvalitativ vård genom planerade insatser och kontinuerlig utvärdering.
Främja självständighet och värdighet, även vid stora vårdbehov, med personcentrerad omsorg.
Ständigt förbättra verksamheten genom ett välfungerande kvalitetssystem.
Erbjuda en trygg arbetsmiljö i en ekonomiskt hållbar verksamhet.
Våra tjänster
Omvårdnad
Vi utför omvårdnad alla dagar i veckan klockan 7–22 enligt ditt biståndsbeslut. Vi besvarar trygghetslarm alla dagar i veckan klockan 7–22.
Om du har insatser på natten är det alltid personal från Örebro kommuns nattorganisation inom hemvården som kommer till dig oavsett vilken utförare som hjälper dig mellan 7–22.
Fixartjänst
Vi utför fixartjänst åt dig upp till fyra timmar/år.
Service
Vi utför serviceinsatser måndag–fredag klockan 8–17 enligt ditt biståndsbeslut. Följande erbjuds:
- Fönsterputs
- Inköp
- Städning
- Tvätt
Tilläggstjänster/hushållsnära tjänster (tjänster som inte ingår i biståndsbeslut)
Vi erbjuder RUT-tjänster, såsom flyttstädning, samt olika tilläggstjänster och hushållsnära
tjänster som inte omfattas av biståndsbeslut. Dessa tjänster är utformade för att underlätta
vardagen och kan anpassas efter individuella behov och önskemål.

Kontakt
Företagets namn: Akita Omsorg
Adress: Törngatan 6, Örebro
Telefon: 090-690 70 72
Telefontider: Vardagar kl. 8–16
E-post: marie@akitaomsorg.se
Verksamhetsansvarig: Marie Björklund, 070-931 74 59, marie@akitaomsorg.se
Kontaktperson: Marie Björklund, 070-931 74 59, marie@akitaomsorg.se
Frågor, synpunkter eller klagomål
Vi välkomnar och uppskattar din feedback! Din åsikt är viktig och hjälper oss att förbättra våra tjänster. Tveka inte att kontakta oss med dina synpunkter, förslag eller beröm. Vi lyssnar och arbetar tillsammans med dig för att göra din upplevelse hos oss ännu bättre. Du kan kontakta oss genom att ringa eller skicka e-post till vår personal.
Vill du lämna en synpunkt eller ett klagomål direkt till Örebro kommun kan du använda kommunens webbformulär Lämna en synpunkt, eller kontakta Servicecenter via 019‑21 10 00 eller servicecenter@orebro.se.
Mer information om utföraren
Frågor om val och omval?
Tack för ditt svar!
Berätta gärna vad vi kan göra bättre på den här sidan för att förbättra webbplatsen! Vi har ingen möjlighet att svara, men dina synpunkter är värdefulla för oss. Tänk på att inte skicka in personuppgifter. Om du vill ha svar på en fråga kan du istället använda formuläret ”Lämna en synpunkt”.
Om du ändå skickar in personuppgifter via detta formulär hanteras uppgifterna av Kommunstyrelsen och kan eventuellt lämnas vidare till annan verksamhet inom Örebro kommun i syfte att förbättra vår service.
Här hittar du mer information om hur vi hanterar personuppgifter.
Tack för ditt svar!
Du har nu hjälpt oss att förbättra orebro.se