Akita Omsorg

Akita Omsorg arbetar för att varje individ ska få den bästa möjliga vården. Med en personcentrerad strategi och noggrant anpassade insatser säkerställs att vården utformas efter dina unika behov. Värdighet och självständighet bevaras genom omsorg med högsta kvalitet. Din trygghet och komfort är alltid vår främsta prioritet.

Logotyp Akita omsorg

Utföraren är för tillfäller inte valbar för omvårdnads- och servicetjänster

Just nu kan du inte välja Akita Omsorg som utförare för omvårdnads- och servicetjänster.

Område: Hela Örebro kommun

Organisationsform: Aktiebolag

Uppgifterna i tabellerna uppdaterades i februari 2025.

Om utföraren Akita Omsorg

Aktiva i andra kommuner

Nej

Antal hemtjänstkunder i Örebro

70

Om utförarens anställda

Antal anställda

40

Antal tillsvidareanställda

12

Antal tillsvidareanställda undersköterskor

11

Språkkunskaper som talas flytande förutom svenska

Arabiska, bosniska/ kroatiska/ serbiska, engelska, persiska, somaliska, syrianska.

Kontinuitet

Antal personal som en hemtjänstmottagare möter under 14 dagar, medelvärde

11,7

Kvalitet och kundnöjdhet

Här kan du ta del av den senaste brukarundersökningen och kvalitetsuppföljningen för utföraren. Brukarundersökningen görs av Socialstyrelsen varje år, men resultatet redovisas endast om verksamheten hade minst sju svarande. Uppföljningen av kvalitetskrav görs vart tredje år.

Verksamhetsmål

Att säkerställa högkvalitativ vård genom planerade insatser och kontinuerlig utvärdering.

Främja självständighet och värdighet, även vid stora vårdbehov, med personcentrerad omsorg.

Ständigt förbättra verksamheten genom ett välfungerande kvalitetssystem.

Erbjuda en trygg arbetsmiljö i en ekonomiskt hållbar verksamhet.

Våra tjänster

Omvårdnad

Vi utför omvårdnad alla dagar i veckan klockan 7–22 enligt ditt biståndsbeslut. Vi besvarar trygghetslarm alla dagar i veckan klockan 7–22.

Om du har insatser på natten är det alltid personal från Örebro kommuns nattorganisation inom hemvården som kommer till dig oavsett vilken utförare som hjälper dig mellan 7–22.

Fixartjänst

Vi utför fixartjänst åt dig upp till fyra timmar/år.

Service

Vi utför serviceinsatser måndag–fredag klockan 8–17 enligt ditt biståndsbeslut. Följande erbjuds:

  • Fönsterputs
  • Inköp
  • Städning
  • Tvätt

Tilläggstjänster/hushållsnära tjänster (tjänster som inte ingår i biståndsbeslut)

Vi erbjuder RUT-tjänster, såsom flyttstädning, samt olika tilläggstjänster och hushållsnära
tjänster som inte omfattas av biståndsbeslut. Dessa tjänster är utformade för att underlätta
vardagen och kan anpassas efter individuella behov och önskemål.

Godkänd leverantör

Kontakt

Företagets namn: Akita Omsorg
Adress: Törngatan 6, Örebro
Telefon: 090-690 70 72
Telefontider: Vardagar kl. 8–16
E-post: marie@akitaomsorg.se

Verksamhetsansvarig: Marie Björklund, 070-931 74 59, marie@akitaomsorg.se
Kontaktperson: Marie Björklund, 070-931 74 59, marie@akitaomsorg.se

Frågor, synpunkter eller klagomål

Vi välkomnar och uppskattar din feedback! Din åsikt är viktig och hjälper oss att förbättra våra tjänster. Tveka inte att kontakta oss med dina synpunkter, förslag eller beröm. Vi lyssnar och arbetar tillsammans med dig för att göra din upplevelse hos oss ännu bättre. Du kan kontakta oss genom att ringa eller skicka e-post till vår personal.

Vill du lämna en synpunkt eller ett klagomål direkt till Örebro kommun kan du använda kommunens webbformulär Lämna en synpunkt, eller kontakta Servicecenter via 019‑21 10 00 eller servicecenter@orebro.se.

Mer information om utföraren

Läs mer på utförarens webbplats.

Senast uppdaterad:
Publicerad: